WIELOOSOBOWE STANOWISKO PRACY
DS. OBSLUGI PRAWNEJ
ul. Armii Krajowej 1, 36-200 Brzozów, tel. 13 43 426 45 wew. 138
Do podstawowych zadań samodzielnego stanowiska ds. obsługi prawnej należy:
1) zapewnienie pomocy prawnej dla Starosty, Zarządu i Rady,
2) udzielanie pomocy prawnej (sporządzanie opinii, udzielanie porad i konsultacji prawnych) komórkom organizacyjnym Starostwa,
3) zastępstwo procesowe w sprawach dotyczących Skarbu Państwa, Powiatu i Starostwa,
4) opiniowanie projektów umów i porozumień zawieranych przez Starostę i Zarząd,
5) opiniowanie projektów aktów prawnych wydawanych przez organy Powiatu,
6) wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności oraz współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w podejmowaniu czynności egzekucyjnych.
* * *
WIELOOSOBOWE STANOWISKO PRACY
DS. INWESTYCJI I ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
ul. Armii Krajowej 1, 36-200 Brzozów, tel. 13 43 426 45 wew. 144
Do podstawowych zadań wieloosobowego stanowiska ds. inwestycji i zamówień publicznych należy:
1) przygotowywanie dokumentacji i realizacja inwestycji powiatowych i remontów, w tym:
a) przygotowanie dokumentacji technicznej i kosztorysowej,
b) uzgadnianie dokumentacji,
c) przygotowywanie przetargów na realizację inwestycji i remontów,
d) nadzór nad realizacją inwestycji i remontów,
e) rozliczanie zadań inwestycyjnych po ich zakończeniu,
f) przygotowywanie dokumentacji przekazania inwestycji w użytkowanie,
g) sporządzanie sprawozdawczości z realizacji inwestycji i remontów,
2) współpraca przy sporządzaniu wniosków o dofinansowanie inwestycji powiatowych ze środków zewnętrznych oraz realizacja projektów,
3) weryfikacja materiałów źródłowych wydziałów, stanowiących podstawę do wszczęcia postępowań określonych ustawą prawo zamówień publicznych,
4) prowadzenie procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych, zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych,
5) prowadzenie rejestru zamówień publicznych, odwołań i protestów,
* * *
STANOWISKO PRACY DS. KADR
ul. Armii Krajowej 1, 36-200 Brzozów, tel. 13 43 426 45 wew. 135
Do podstawowych zadań samodzielnego stanowiska ds. kadr należy:
1) prowadzenie akt osobowych pracowników Starostwa oraz właściwe ich zabezpieczenie,
2) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy, obejmującej dokumenty dotyczące ewidencjonowania czasu pracy oraz dokumenty związane z ubieganiem się i korzystaniem z urlopu wypoczynkowego,
3) prowadzenie spraw związanych z naborem kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Starostwie oraz na stanowiska kierowników jednostek organizacyjnych,
4) koordynacja organizacji oraz prowadzenie spraw związanych z odbywaniem przez pracowników Starostwa oraz kierowników jednostek organizacyjnych służby przygotowawczej,
5) prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem, odznaczaniem, awansowaniem, premiowaniem, nagradzaniem i zwalnianiem pracowników Starostwa,
6) prowadzenie dokumentacji związanej z okresową oceną pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych, w tym na kierowniczych stanowiskach urzędniczych,
7) prowadzenie dokumentacji dotyczącej podnoszenia kwalifikacji, uczestnictwa w szkoleniach i kursach pracowników Starostwa,
8) nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych obowiązków wynikających z ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne, ustawy o pracownikach samorządowych oraz ustawy o samorządzie powiatowym,
9) nadzór nad wykorzystaniem przez pracowników Starostwa oraz kierowników jednostek organizacyjnych urlopów wypoczynkowych,
10) prowadzenie spraw związanych z odbywaniem w Starostwie praktyk uczniowskich i studenckich oraz staży,
11) kierowanie pracowników na badania profilaktyczne, ich analiza i nadzór nad terminowością ich wykonania,
12) prowadzenie dokumentacji dotyczącej nagród jubileuszowych pracowników,
13) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny pracy,
14) prowadzenie list obecności pracowników Starostwa,
15) prowadzenie sprawozdawczości z zakresu spraw kadrowych,
16) prowadzenie ewidencji emerytów i rencistów oraz świadczenie pomocy pracownikom Starostwa w przygotowywaniu dokumentacji emerytalnej i rentowej,
17) świadczenie pomocy w przygotowywaniu udokumentowanych wniosków o przyznanie w drodze wyjątku emerytur i rent dla kombatantów i osób represjonowanych.
* * *
STANOWISKO PRACY DS. KONTROLI
ul. Armii Krajowej 1, 36-200 Brzozów, tel. 13 43 426 45 wew. 135
Do podstawowych zadań samodzielnego stanowiska ds. kontroli należy:
1) przygotowywanie rocznych planów kontroli wewnętrznej, z uwzględnieniem analizy obszarów ryzyka oraz sporządzanie sprawozdań z ich wykonania, zgodnie z wymogami ustawy o finansach publicznych,
2) przeprowadzanie kontroli w komórkach organizacyjnych Starostwa w zakresie zgodności ich działania z prawem, a w szczególności – stosowania procedur administracyjnych,
przestrzegania przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego, przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych,
3) przygotowywanie programów kontroli oraz ich przeprowadzanie w komórkach organizacyjnych Starostwa oraz jednostkach organizacyjnych w zakresie:
a) sposobu wykonywania – ustalonych kompetencyjnie - zadań Powiatu,
b) gospodarowania środkami publicznymi pod względem legalności, gospodarności i celowości,
c) funkcjonowania systemu kontroli zarządczej,
d) wykorzystania wyników kontroli i oceny celowości wydatków poniesionych w związku z realizacją zadań,
4) sprawowanie nadzoru nad wdrażaniem wniosków i zaleceń pokontrolnych, wydanych po przeprowadzonych kontrolach wewnętrznych i zewnętrznych,
5) prowadzenie rejestru kontroli,
6) współpraca z zewnętrznymi instytucjami kontrolnymi,
7) przedstawianie Staroście protokołów kontroli oraz informacji o wykorzystaniu materiałów pokontrolnych przez kontrolowane komórki organizacyjne,
8) prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem skarg na działalność Starostwa oraz jednostek organizacyjnych,
9) prowadzenie rejestru skarg i wniosków.
* * *
POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW
ul. Armii Krajowej 1, 36-200 Brzozów, tel. 13 43 426 45 wew. 138
1. Do podstawowych zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
4) współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
5) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów lub przepisach odrębnych.
2. Powiatowy Rzecznik Konsumentów może wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować - za ich zgodą - do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów
konsumentów.
* * *
PEŁNOMOCNIK DS. OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH
ul. Armii Krajowej 1, 36-200 Brzozów, tel. 13 43 426 45 wew. 137
1. Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych, zwany dalej „Pełnomocnikiem ochrony” kieruje pionem ochrony, który tworzą:
1) pracownik biura, który prowadzi całość dokumentacji niejawnej - wytworzonej i przechowywanej w biurze – zgodnie z wymogami rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie funkcjonowania kancelarii tajnych,
2) inspektor bezpieczeństwa teleinformatycznego, odpowiedzialny za weryfikację i bieżącą kontrolę zgodności funkcjonowania systemu teleinformatycznego ze szczególnymi wymogami bezpieczeństwa oraz przestrzegania procedur bezpiecznej eksploatacji,
3) administrator systemu teleinformatycznego, odpowiedzialny za funkcjonowanie systemu teleinformatycznego oraz za przestrzeganie zasad i wymagań bezpieczeństwa, przewidzianych dla systemu teleinformatycznego.
2. Do podstawowych zadań realizowanych przez pion ochrony należy:
1) organizacja i nadzór nad funkcjonowaniem biura (kancelarii), w którym przetwarzane i przechowywane są informacje niejawne,
2) zapewnienie ochrony fizycznej dokumentów oraz systemów i sieci teleinformatycznych zawierających informacje niejawne, oznaczone klauzulą tajności „poufne” lub wyższą,
3) wykonywanie innych zadań zbieżnych z zakresem realizowanych kompetencji, wynikających z przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych.
3. Pełnomocnik ochrony:
1) przeprowadza zwykłe postępowanie sprawdzające w stosunku do pracowników, których obowiązki łączą się z dostępem do informacji niejawnych,
2) wydaje lub odmawia wydania poświadczenia bezpieczeństwa,
3) informuje ABW o wydanych lub odmowie wydania poświadczenia bezpieczeństwa,
4) przeprowadza szkolenia pracowników, którzy otrzymali poświadczenie bezpieczeństwa w zakresie ochrony informacji niejawnych,
5) nadzoruje pracę biura (kancelarii),
6) przeprowadza okresową kontrolę ewidencji i rejestracji materiałów niejawnych oraz ich obieg w Starostwie,
7) opracowuje i aktualizuje plan ochrony informacji niejawnych w Starostwie i nadzoruje jego realizację,
8) zapewnia ochronę systemu teleinformatycznego, w którym są przetwarzane informacje niejawne,
9) zarządza ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacuje ryzyko,
10) prowadzi szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych.
* * *
PEŁNOMOCNIK DS. OCHRONY ZDROWIA
ul. Armii Krajowej 1, 36-200 Brzozów, tel. 13 43 426 45
1. Pełnomocnik ds. Ochrony Zdrowia prowadzi i odpowiada za realizację zadań Powiatu w zakresie ochrony zdrowia.
2. Do podstawowych zadań Pełnomocnika ds. Ochrony Zdrowia należy:
1) realizacja zadań wynikających z wypełniania przez Powiat funkcji podmiotu tworzącego dla Szpitala Specjalistycznego Podkarpackiego Ośrodka Onkologicznego w Brzozowie, zwanego dalej „Szpitalem”,
2) przygotowywanie materiałów i zestawień do oceny działalności Szpitala oraz przeprowadzanie okresowych kontroli - w ramach nadzoru nad Szpitalem,
3) rozpatrywanie - wpływających do Starostwa - skarg na działalność Szpitala,z wyłączeniem skarg dotyczących działalności medycznej,
4) inicjowanie, opracowywanie , monitorowanie i koordynacja realizacji programów polityki zdrowotnej na terenie Powiatu, sporządzanie sprawozdań z ich realizacji i oceny efektów,
5) opracowywanie rozkładu godzin pracy i harmonogramu dyżurów aptek ogólnodostępnych na obszarze działania Powiatu,
6) przygotowywanie dokumentów związanych z powoływaniem rady społecznej Szpitala,
7) obsługa komisji konkursowych powoływanych dla wyłonienia kandydatów na stanowiska kierownicze w Szpitalu,
8) współpraca z organizacjami pozarządowymi, towarzystwami naukowymi i innymi podmiotami w zakresie promocji i ochrony zdrowia.
* * *
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
ul. Armii Krajowej 1, 36-200 Brzozów, tel. 13 43 426 45
1. Inspektor Ochrony Danych podlega bezpośrednio Staroście.
2. Do podstawowych zadań Inspektora Ochrony Danych należy:
1) informowanie Starosty oraz pracowników Starostwa, którzy przetwarzają dane osobowe o obowiązkach spoczywających na nich na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanego dalej „RODO” oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie,
2) monitorowanie przestrzegania RODO, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityki Starostwa w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podziału obowiązków, działań zwiększających świadomość, szkoleń pracowników uczestniczących w operacjach przetwarzania oraz powiązanych z tym audytów,
3) udzielanie - na żądanie – zaleceń, co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie ich wykonania, zgodnie z art. 35 RODO,
4) współpraca z organem nadzorczym,
5) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 RODO, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach.
3. Inspektor Ochrony Danych wypełnia swoje zadania z należytym uwzględnieniem ryzyka związanego z operacjami przetwarzania, mając na uwadze charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania.
4. Starosta może powierzyć Inspektorowi Ochrony Danych wykonywanie innych obowiązków, jeżeli nie naruszy to prawidłowego wykonywania zadań wymienionych w ust. 2 i 3.